Hvis du skal få succes med en webshop, så kræver det, at du får noget trafik ind på siden.  Det er naturligvis også yderst vigtigt, at din webshop virker interessant og relevant for målgruppen, ligesom det skal være nemt for kunderne at navigere rundt på siden. Du kan finde en masse inspiration og hjælp til at få opsat den perfekte hjemmeside eller webshop online. Har du helt styr på det, kommer vi til det næste punkt: At få kunderne ind på siden. I denne artikel vil vi komme nærmere ind på, hvordan du kan skabe trafik på din hjemmeside.

Skab trafik på din hjemmeside gratis

Der er hård konkurrence online –særligt hvis du er inden for et marked, hvor der er mange spillere. Det gælder derfor om at få fat i kunderne. Det kan gøres både gratis og ved at betale for det. Det skal nævnes, at du får langt mere trafik ved at betale dig fra det, end ved at gøre det selv. Det er dog muligt at få lidt trafik ind på din hjemmeside uden at hive penge op af lommen – eller næsten da.

SOME er blevet meget stort. Enhver seriøs virksomhed med respekt for sig selv er at finde på sociale medier. Det kan eksempelvis være facebook eller instagram. Her er de helt gratis at dele indhold. Det er dog ikke ensbetydende med, at din målgruppe vil opdage og følge din side, hvor du har mulighed for at poste reklamer og linke til din webshop. Udlodder du gaver på eksempelvis facebook, kan du dog tilegne dig nogle følgere og opnå lidt synlighed. Her er det også muligt at få reklamer ud til din specifikke målgruppe. En ulempe ved at reklamere der er, at du bruger penge på at reklamere til folk, der godt nok er i din målgruppe, men som måske slet ikke er købsparate eller har et ønske om at købe et produkt. Det er lidt at skyde med spredehagl.

Skab synlighed med Google Ads og SEO

De andre muligheder er annoncer betalt gennem Google (Google Ads) eller SEO. Ved Google Ads popper der reklamer op for dig, når en person søger på et produkt, der matcher dine kriterier. Dette er en relativ dyr men effektiv reklameføring. En anden mulighed er SEO. Her betaler du et firma for at lave søgemaskineoptimering på din hjemmeside. De sørger med andre ord for, at din hjemmeside bliver rangeret højere på Google. Dette øger din chance for trafik betydeligt.